BARÁTKOZZ!

Ha igazán jót akarsz magadnak...

Gyalogtúra

Bajóti Öreg-kőtől a Getéig

2011.03.19. szombat

Találkozó: 08:45 Dorog, Vasútállomás; innen a Városháza buszmegállóhoz (itt is lehet csatlakozni hozzánk) ballagunk, ahonnan a 09:05-ös busszal indulunk Bajótra

Vonattal: Nyugatiból 07:20-kor induló járat a javallott,ami 08:36-ra érkezik Dorograjegy ára: 915.-Ft (BKSZ-bérlettel olcsóbb)

Busszal: 07:40-es busz Árpád hídtól (a jegyet Dorog,Városháza megállóhelyig vegyétek) jegy ára: 785.-Ft

Költségek: a vonat vagy busz jegyen kívül + 365.-Ft buszjegy költs. Bajótra

Útvonal: Bajót - Öreg-kő - Mogyorósbánya - Kőszikla - Nagy-völgy (Tokodi pincék) - Hegyes-kő - Tokod - Gete - Dorog
Táv: 21km
Szint:720m

Szükséges felszerelés:
Vízálló lábbeli, réteges ruházat, az időjárástól függően esővédő ruházat és kamásli, fejlámpa valamint egynapi kaja+folyadék

Dorog-Városháza megállóból a 09:05-kor induló járattal buszozunk Bajótra. Innen indulva először a falu feletti Öreg-kőre kapaszkodunk fel, ahol a szép panorámában gyönyörködünk és felkeressük az ősember leleteiről híressé vált barlangokat. Ezután az Országos-Kéket taposva (melyet kisebb kitérőkkel túránk végpontjáig követünk) leereszkedünk Mogyorósbányára majd egy rövid falunézés után irány a Kőszikla, a népszerű kilátóhely. Bámészkodás után lefelé vezet az utunk a Nagyvölgybe, ahol megnézzük a borospincéket; ezután Hegyes-kő (szép kilátás) érintésével - a régebben szénbányászatáról és üveggyártásáról nevezetes - Tokodra érkezünk. Innen indulunk az utolsó (és egyben leghosszabb) "rohamra"- felküzdjük magunkat a Getére, ahol ismét szép kilátás vár minket. Ha egy megfelelő tempót tudunk tartani a nap folyamán, még sötétedés előtt leérünk Dorogra - ha ez nem sikerül az se baj,  túrázunk egy kicsit szürkület után is (kézi- v. fejlámpát hozzatok:-)

Ha kérdésetek van írjatok a csaba.kiss1@gmail.com címre vagy hívjátok a 20/268-3331 számot.

Közvetített túra, ami azt jelenti, hogy nem én vagyok a szervező. Kérdéseidet azért nekem is felteheted az alábbi elérhetőségek valamelyikén: +3620/802-8221  vagy  a1naptar@gmail.com     (Anita)

Képes beszámoló a túráról:

Borús de remek kiránduló időnk volt. Élvezhettük a természet ébredésének korai látványát.

fa.jpg virag.jpggieliszta.jpg rugyek.jpg

A barlangban járatolat is találtunk, de csak az elejébe kukkantottunk be lámpával.

hegy.jpg barlang.jpg

Az ébredő erdő csodálatos élményt nyújtott. Rengeteg madár hallatta a hangját. A csörtetésünkkel felzavart fácán a sápadást hozta rám, de túléltem :o)

Ez a kilátás várt minket. Érdemes volt küzdeni érte :o)

nappal4.jpgtabla.jpg  csapat1.jpg

A remek kiránduló idő és a jó csapat pedig megtette a magáét.

Köszönöm :o)

Oldal: Bajóti Öreg-kőtől a Getéig márc.19/2011
BARÁTKOZZ! - © 2008 - 2024 - baratkozz.hupont.hu

A HuPont.hu az ingyen weblap készítés központja, és talán a legjobb. Ingyen weblap